Garantie & Reparatie

Het product voldoet niet aan de verwachting

Heb je een 3D  pen of filament gekocht bij ons, en ben je bij nader inzien niet tevreden over je aankoop? Dan kan je het artikel ongebruikt en ongeopend 14 dagen na aankoop naar ons retour zenden.
Je krijgt dan het volledige aankoopbedrag, exclusief eventuele verzendkosten, binnen 30 dagen teruggestort op je rekening. Constateren wij dat je het product tóch gebruikt hebt, zenden wij het naar je terug.
Gemaakte kosten voor het naar je retour zenden zijn voor jou eigen rekening. Je ontvangt hiervoor dan een betaalopdracht.

LET OP: Wil je 3D filament retourneren? Zorg er dan voor dat de plastic verzegeling er nog ongeopend omheen zit. Is dit niet het geval, dan nemen we het niet terug!

Defect geleverd

Al onze elektronische producten, zoals de 3D pennen, zijn getest op werking en volledigheid.
Mocht het zich toch voordoen dat het product defect of onvolledig door je is ontvangen, neem dan binnen 24 uur contact met ons op via info@reload3d.nl.
Wij zullen dan een gepaste oplossing zoeken voor het probleem.

 

Garantie

Garantie geldt bij Reload3D volgens de Europese richtlijnen op:

  • productiefouten;
  • materiaalfouten.

Er zal hierbij gezocht worden naar een passende oplossing (reparatie of vervanging).
De garantie wordt vervolgens niet verlengd of vervangen.

Garantie wordt alleen verstrekt op vertoon van de originele factuur.

Garantie vervalt:

  • wanneer het product niet volgens de handleiding en reparatie instructies is gebruikt;
  • je zelf het product hebt getracht te repareren zonder daarbij de aangegeven instructies op te volgen (de verzegeling is eraf en/of schroef(jes) is/ zijn losgemaakt);
  • er in het geval van onze 3D printer pen, verkeerd 3D filament is gebruikt (bijvoorbeeld een ander merk of materiaal);
  • het defect slijtage onderdelen betreft, zoals een nozzle van de 3D pen;
  • het verbruiksartikelen betreft, zoals 3D filament.

Andere veel voorkomende gevallen van uitzonderingen van de garantie zijn:

  • Schade door vallen; Ontstaan als gevolg van vallen en/of stoten van het product. Een kleine val is voldoende om de printplaat (moederbord) te breken.
    Hierdoor functioneert het apparaat niet of nauwelijks meer. Het kan goed voorkomen dat de behuizing intact is; maar het toestel toch valschade heeft;
  • Schade door vocht; Er is corrosie aangetroffen op het binnenwerk van de 3D pen of adapter. Dit is vochtschade en ontstaat door invloed van buitenaf.
    Vochtschade ontstaat niet alleen als het voorwerp in het water valt of vloeistof erover wordt geknoeid, maar ook bij gebruik in vochtige omgevingen (regen/ badkamer/ etc.)
;
  • Verstopping: Bij het in- en uitvoeren van 3D filament worden door het aandrijftandwiel groeven gemaakt in het filament.
    Herhaaldelijk in- en uitvoeren van hetzelfde stuk filament kan leiden tot verstoppen omdat groeven afbreken in het tandwiel en de 3D printer pen daardoor verstopt;
  • Gevolgschade; Bij het merkbaar verstopt zitten van de nozzle moet je tijdig en op de juiste manier de nozzle reinigingsinstructie doorlopen.
    Blijf je tóch proberen filament door te voeren, ook al zit deze klem, dan kan het tandwiel stukje uit het filament schaven waardoor het tandwiel van de motor verstopt raakt;
  • Drukschade: Bij toestel ontstaat door hevige druk op de 3d printer pen. Dit kan bijvoorbeeld ontstaan door de 3D pen niet deugdelijk
    te vervoeren (los in de tas/ zonder verpakking/ in je broekzak/ etc.). In sommige gevallen is dit te zien door verkleuringen of vlekken in het LCD display.
    Ook kunnen sommige functies van de 3D pen uitvallen, terwijl andere functies gewoon blijven werken.

Constateren wij dat je klacht ongegrond is, niet voldoet aan de garantievoorwaarden, buiten de garantietermijn valt of valt onder gebruikersschade, krijg je van ons een de kans om het defect door ons te laten repareren.

Reparatie

Onze opties:

  1. Je wilt het laten repareren. Wij zenden je een prijsopgave toe en na betaling zenden wij het gerepareerde product zo spoedig mogelijk naar je toe;
  2. Je wilt het niet laten repareren. Je betaalt ons de onderzoekskosten+verzendkosten à € 22,50 en wij zenden het artikel ongerepareerd naar je terug;
  3. Je gaat niet akkoord met de door ons opgegeven prijsopgave. Na melding zullen we het artikel vernietigen.
Retourprocedure bij defecten:

Wil je aanspraak maken op de garantie of wil je het product gerepareerd hebben? Stuur ons dan van te voren een email.
Het product dient vervolgens schoon, onbeschadigd, volledig en in originele verpakking naar ons retour. Zorg ervoor dat je onderstaand meestuurt:

  1. Een volledig ingevuld retourformulier (klik hier);
  2. Het product, inclusief adapter;
  3. Handleiding;
  4. Een meter 3D filament die voor het defect gebruikt is. Hiermee kunnen wij constateren wat het probleem is;
  5. De originele factuur.

Wij raden aan het pakket vervolgens met PostNL naar ons te retourneren. Stuur het pakket naar:

Reload3D B.V.
t.a.v. reparatiedienst
Hofdijkstraat 26
2041 NB
Zandvoort

Het retour sturen geschiedt altijd op eigen risico en voor jouw eigen rekening. Wij raden aan het pakket aangetekend te verzenden.

Na ontvangst en controle wordt, afhankelijk van voorgenoemde bepalingen, je aankoopbedrag excl. verzendkosten gerestitueerd,
gerepareerd onder garantie of wordt er een factuur voor onderzoek/ reparatiekosten toegestuurd. Uiteraard dient je retour te voldoen aan de vermelde voorwaarden.

Heb je vragen of opmerkingen? Neem dan contact met ons op via info@reload3d.nl. Vergeet hierbij niet je ordernummer te vermelden!

Kijk voor meer informatie op onze Verzenden & Retouren pagina of check de Algemene Voorwaarden.

Kijk voor meer informatie over defecten op onze 3D Pen Tips & Tricks pagina.

Royal Reload3D